Nam si propter voluptatem, quae est ista laus, quae possit e macello peti?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Negat esse eam, inquit, propter se expetendam. Mihi, inquam, qui te id ipsum rogavi? Si enim ad populum me vocas, eum. Duo Reges: constructio interrete. De quibus cupio scire quid sentias. Nec tamen ullo modo summum pecudis bonum et hominis idem mihi videri potest.

Tecum optime, deinde etiam cum mediocri amico. Quid ergo aliud intellegetur nisi uti ne quae pars naturae neglegatur? Deinde disputat, quod cuiusque generis animantium statui deceat extremum. At ille pellit, qui permulcet sensum voluptate. Hinc ceteri particulas arripere conati suam quisque videro voluit afferre sententiam.

Apparet statim, quae sint officia, quae actiones. Tum Piso: Atqui, Cicero, inquit, ista studia, si ad imitandos summos viros spectant, ingeniosorum sunt; Atque hoc loco similitudines eas, quibus illi uti solent, dissimillimas proferebas. Si quidem, inquit, tollerem, sed relinquo. Ac tamen hic mallet non dolere. Itaque hic ipse iam pridem est reiectus; Laboro autem non sine causa; Quid ergo aliud intellegetur nisi uti ne quae pars naturae neglegatur? Quam ob rem tandem, inquit, non satisfacit?

Istam voluptatem perpetuam quis potest praestare sapienti? Nec vero pietas adversus deos nec quanta iis gratia debeatur sine explicatione naturae intellegi potest. In quibus doctissimi illi veteres inesse quiddam caeleste et divinum putaverunt. Hoc enim constituto in philosophia constituta sunt omnia. Ita multo sanguine profuso in laetitia et in victoria est mortuus. Quem si tenueris, non modo meum Ciceronem, sed etiam me ipsum abducas licebit. Sullae consulatum? Quam illa ardentis amores excitaret sui! Cur tandem?

Rationis enim perfectio est virtus; Nec enim, dum metuit, iustus est, et certe, si metuere destiterit, non erit; Utinam quidem dicerent alium alio beatiorem! Iam ruinas videres. Fortitudinis quaedam praecepta sunt ac paene leges, quae effeminari virum vetant in dolore. Quamquam tu hanc copiosiorem etiam soles dicere. De ingenio eius in his disputationibus, non de moribus quaeritur. Prioris generis est docilitas, memoria; Cur ipse Pythagoras et Aegyptum lustravit et Persarum magos adiit? Quos nisi redarguimus, omnis virtus, omne decus, omnis vera laus deserenda est.

Quid ergo aliud intellegetur nisi uti ne quae pars naturae neglegatur?

Quod quidem iam fit etiam in Academia. Sed quot homines, tot sententiae; Amicitiam autem adhibendam esse censent, quia sit ex eo genere, quae prosunt. Sic exclusis sententiis reliquorum cum praeterea nulla esse possit, haec antiquorum valeat necesse est. Non enim solum Torquatus dixit quid sentiret, sed etiam cur. Quo modo autem philosophus loquitur?

Werbung

Werbefläche
Diskussionen
guest
0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments